Persbericht: Publicatie 2016 en 2017 financiële gegevens aangepast volgens de IFRS 15-standaard

Brussels, 10 April 2018
Gereglementeerde informatie

De boekhoudnorm IFRS15 "Opbrengsten van contracten met klanten" is van toepassing sinds 1 januari 2018. De Orange Belgium Group zal beginnen met het publiceren van haar financiële resultaten onder deze standaard voor de resultaten van het eerste kwartaal van 2018. Bovendien wordt een nieuwe presentatie van de inkomsten en de key performance indicators (KPI) geïntroduceerd. Daarom publiceert  de Orange Belgium Group vandaag haar financiële en operationele 2016 en 2017 cijfers volgens de IFRS 15-standaard en de nieuwe omzet presentatie.

Toepassing van IFRS 15 en nieuwe presentatie van omzet en KPI's

Overzicht van de belangrijkste verschillen tussen de twee boekhoudnormen voor de 2016 en 2017 jaarrekeningen:

De implementatie van IFRS 15 zorgde ook voor een verandering in de presentatie van de inkomsten en de belangrijkste operationele maatstaven door de Orange Belgium Group. Voordien werd een presentatie op basis van de aard van de omzet toegepast. Vanaf het eerste kwartaal van 2018 zal een nieuwe presentatie worden geïmplementeerd die meer in lijn is met het type van aanbieding.

Daarom heeft de Orange Belgium-groep de IFRS 15 boekhoudnorm en de nieuwe presentatie van omzet en operationele maatstaven met terugwerkende kracht toegepast op 1 januari 2016, en biedt het daarom vandaag de aanpassing aan van de financiële en operationele voor het volledige boekjaar 2016 en voor het boekjaar 2017 per kwartaal. Deze herzieningen en de verklarende presentatie zijn beschikbaar op de bedrijfswebsite van de Orange Belgium Group: Financiële resultaten

About Orange Belgium

Orange Belgium is one of the leading telecommunication operators on the Belgian market, with over 3 million customers, and in Luxembourg through its subsidiary Orange Communications Luxembourg.
As a convergent actor, we provide mobile telecommunication services, internet and TV to private clients, as well as innovative mobile and fixed line services to businesses. Our high-performance mobile network supports 2G, 3G, 4G and 4G+ technology and is the subject of ongoing investments.
Orange Belgium is a subsidiary of the Orange Group, one of the leading European and African operators for mobile telephony and internet access, as well as one of the world leaders for telecommunication services to enterprises.
Orange Belgium is listed on the Brussels Stock Exchange (OBEL).

More information on: corporate.orange.be, www.orange.be  or follow us on Twitter : @pressOrangeBe.

Annelore Marynissen - annelore.marynissen@orange.com  -  +32 (0) 479 01 60 58
Jean-Pascal Bouillon - jean-pascal.bouillon@orange.com  -  +32 (0) 473 94 87 31