Porsche heeft in 2018 wereldwijd in totaal 256.255 nieuwe auto’s afgeleverd, meer dan ooit tevoren. De groei ten opzichte van 2017, waarin het voorgaande record werd gevestigd, bedroeg 4%. De Panamera liet het hoogste groeipercentage voor zich optekenen: 38% (38.443 afleveringen). Ook voor de 911 waren er dubbele groeicijfers: ondanks de komst van de nieuwe generatie steeg het aantal verkopen met 10% tot 35.573 exemplaren.
Detlev von Platen, bij Porsche verantwoordelijk voor Sales en Marketing: “De aantrekkingskracht van de 911 is sterker dan ooit. Hoewel we eind november de nieuwe 911 hebben gepresenteerd op de autotentoonstelling van Los Angeles, trok ons icoon in 2018 meer kopers dan in het jaar ervoor.”
De Macan was ook in 2018 de meest verkochte Porsche (86.031 afleveringen), gevolgd door de Cayenne met 71.458 afgeleverde exemplaren.
China was voor Porsche ook in 2018 de grootste individuele markt. Hier groeide het aantal verkopen ten opzichte van 2017 met 12% tot 80.108 exemplaren. De VS was met 57.202 afleveringen (+3%) goed voor de tweede plaats. Het aantal verkopen in Europa kwam iets onder dat van 2017 uit. Von Platen daarover: “De overstap naar de WLTP-testcyclus en benzinepartikelfilters stelde ons in het laatste kwartaal van 2018 voor grote uitdagingen. Deze zullen we ook in de eerste helft van 2019 nog voelen. Daarbij zijn we in februari 2018 gestopt met het aanbieden van dieselmotoren.”