5 manieren om je beursstand op te laten vallen

Iedereen die weleens op een beurs heeft gestaan weet dat het moeilijk is om op te vallen tussen alle bedrijven en organisaties. Je staat daar tenslotte allemaal met hetzelfde doel: nieuwe klanten werven. En daarvoor wordt alles uit de kast getrokken. Natuurlijk begint alles met een goed product of een mooie dienst, maar er zijn wel wat trucjes die je toe kunt passen om meer mensen naar jouw stand te trekken. We delen er vijf met je!

1. Zorg voor kleur

Kleur trekt de aandacht van beursbezoekers. Kies bijvoorbeeld voor een kleurrijke achterwand (of eentje met een mooie print!), of bedek de tafel met een tafelkleed in een opvallende (effen) kleur. Zo’n tafelkleed zorgt er meteen voor dat eventuele flyers en giveaways meer opvallen, doordat ze lekker afsteken. Pas wel op: te veel kleur kan chaotisch overkomen. Beperk je tot de kleuren uit je huisstijl, of gebruik een achterwand en tafelkleed in dezelfde kleur.

2. Plaats een paar beachflags voor je stand

Beachflags bevinden zich op ooghoogte en trekken daardoor automatisch de aandacht. Laat de beachflags bedrukken met je logo of een boodschap, bijvoorbeeld de slogan van een nieuw product. Een tip: je kunt beachflags ook buiten beurzen om gebruiken. Zet ze bijvoorbeeld neer voor de deur van je bedrijf voor wat extra reclame en herkenbaarheid.

Bij Expofit vind je een ruim assortiment aan beachflags en accessoires, zoals voetstukken, zandzakken, grondpennen en draagtassen.

3. Ga voor originele giveaways

Mensen zijn gek op giveaways, zeker als ze er ook in het dagelijks leven iets aan hebben. Zorg er daarom voor dat er verschillende promotiematerialen in je beursstand liggen. Kies voor originele giveaways die bij jouw bedrijf of organisatie passen. Heeft jouw bedrijf duurzaamheid hoog in het vaandel staan, ga dan bijvoorbeeld voor notitieblokjes met een kaft van zaaipapier gecombineerd met een potlood met bloemzaadjes in het uiteinde. Staat jouw bedrijf voor sportiviteit, kies dan voor springtouwen of een pilatesbal.

4. Toon een video

Bewegend beeld is nog zo’n element dat de aandacht van de beursbezoeker trekt. Bepaal welk doel je wilt bereiken op de beurs (een nieuw product lanceren, een dienst onder de aandacht brengen) en laat een professional een pakkende video maken. Als mensen voor je stand blijven staan om de video te bekijken, zorgt dit automatisch voor nieuwe aanloop, want wat is daar te zien?

5. Productdemonstraties doen het altijd goed

Naast een video, is het ook een goed idee om producten live te demonstreren. Beursbezoekers zien dan meteen hoe een product werkt en hoe handig/eenvoudig/simpel/leuk het is. Laat mensen het ook zelf proberen of zorg op een andere manier voor interactiviteit, bijvoorbeeld door een winactie of spel te organiseren.