Eyevestor, het platform voor sharefunding en mede-eigenaarschap, introduceert obligaties als aanvullende financieringsvorm voor het MKB. Hierdoor krijgen ondernemers meer flexibiliteit in hun kapitaalstrategie. LABFRESH, het duurzame kledingmerk, haalde als een van de eerste bedrijven via deze route €1 miljoen op bij zijn klanten. Met de opgehaalde financiering investeert LABFRESH in internationale expansie, duurzame textielinnovaties en de lancering van een dameslijn.
Met de toevoeging van obligaties biedt Eyevestor ondernemers meer mogelijkheden om groeikapitaal op te halen. Tot nu toe lag de focus van sharefunding op aandelen en converteerbare financieringsvormen. Met obligaties kunnen bedrijven nu ook een leningstructuur aanbieden, waarbij investeerders periodiek rente ontvangen en hun inleg aan het einde van de looptijd terugkrijgen.
Gijs Dalen Meurs, CEO van Eyevestor: "We dachten altijd dat er genoeg partijen waren die vreemd vermogen aanbieden. Maar er miste een platform dat verder gaat dan alleen financieel rendement. Ondernemers en investeerders zoeken niet alleen kapitaal, maar ook betrokkenheid en een sterke community. Er is nu dus met de obligaties de mogelijkheid om te werken met vreemd vermogen en nog steeds verbinden we hierbij investeerders als ambassadeurs”.
LABFRESH en sharefunding zijn een gouden combinatie. Sinds 2017 haalde het merk meerdere miljoenen op via de crowd. Ook de recente campagne was een succes: binnen korte tijd werd €1 miljoen opgehaald via obligaties op Eyevestor
LABFRESH, bekend om zijn vlek-, geur- en kreukbestendige kleding, financierde deze groei via loyale klanten en investeerders. "Onze klanten zijn al ambassadeurs van ons merk en willen ons steunen bij de volgende groeifase. Eyevestor biedt een sterk en compleet platform, waarmee we niet alleen kapitaal ophalen, maar ook onze community versterken," licht mede-oprichter Kasper Brandi Petersen toe.
“Het is ontzettend bijzonder om te zien hoeveel klanten geloven in wat we doen. Hiervoor zijn we erg dankbaar, maar dit brengt ook een extra verantwoordelijkheid met zich mee. Het vertrouwen dat we krijgen, motiveert ons des te meer om er iets écht moois van te maken,” vult co-founder Lotte Vink aan.
Met de opgehaalde financiering investeert LABFRESH in internationale expansie, duurzame textielinnovaties en de lancering van een dameslijn. De succesvolle campagne toont aan dat investeerders niet alleen rendement zoeken, maar zich ook verbonden voelen met de bedrijven waarin ze investeren.