Van saai naar spectaculair: hoe een goed ontworpen roll-up banner klanten trekt

Veel marketing speelt zich online af, maar traditionele, offline marketing zal altijd blijven bestaan. Denk aan mond tot mond reclame, advertenties in de lokale krant of bijvoorbeeld rollup banners op een evenement. Laatstgenoemde is ideaal om je merk te promoten. Een goed ontworpen roll-up banner doet echt wonderen. Wat is een roll-up banner en op welke manieren kun je met een roll-up banner klanten trekken?

Wat is een roll-up banner?

Voor de mensen die nog niet weten wat een roll-up banner is, we lichten het kort toe. Een roll-up banner is een zelfdragende banner. Het heeft wel iets weg van een rolgordijn op een standaard. Maar dan bedrukt met je eigen ontwerp. Een van de voordelen van een roll-up banner is dat deze draagbaar is en je de banner overal eenvoudig op kunt zetten. Wel is het belangrijk dat je goed nadenkt over het ontwerp. Zorg ervoor dat de belangrijkste informatie op ooghoogte staat. Ook raden we je aan te zorgen voor een groot contrast. Bijvoorbeeld witte letters op een donkere achtergrond, of zwarte letters op een lichte achtergrond. Zo kunnen mensen van veraf al zien wat er op de roll-up banner staat.

Niet teveel tekst

Met woorden kun je natuurlijk duidelijk dingen communiceren, maar we raden je aan niet te veel tekst op de banner te zetten. Kies liever voor een korte, krachtige tekst en combineer dit met een aantrekkelijk kleurenschema of een afbeelding. Denk bijvoorbeeld aan het motto van je bedrijf of een simpele ‘call to action’. Verder mag je logo natuurlijk ook niet ontbreken op de banner!

Goede kwaliteit is essentieel

Wat je ook op de banner zet, het is belangrijk dat je dit in goede kwaliteit laat afdrukken. Een onscherpe roll-up banner komt niet alleen onprofessioneel over, maar is ook niet goed te lezen. Lever hoogwaardige afbeeldingen en bestanden aan en kies voor een bedrijf met veel ervaring op gebied van roll-up banners. Op het internet zijn veel bedrijven te vinden, bijvoorbeeld Expofit. Voordat je de banner laat drukken, raden we je aan om het ontwerp nog even te laten controleren door collega’s. Zo weet je zeker dat er geen fouten op staan.

Zorg voor de juiste positionering van de roll-up banner

Al is je banner nog zo goed ontworpen, als niemand ‘m ziet staan dan heb je er niet veel aan natuurlijk. Door de juiste plaatsing van je banner kun je meer klanten bereiken. Het is belangrijk dat mensen vanuit verschillende kijkhoeken zicht hebben op de roll-up banner en dat er geen dingen voor de banner staan. Daarnaast kun je de banner het beste op een plek neerzetten waar de veel mensen langs lopen.