Het wordt het eerste "hybride" lifestylemagazine. The Good Life integreert economie, financiën en cultuur in een lifestylemagazine. Het nieuwe en vernieuwende magazine verschijnt in 2012 vier keer per jaar in het Nederlands.
Einde oktober van dit jaar wordt het magazine gelanceerd in Parijs voor de Franstalige markt door Ideat Editions, een joint-venture van Roularta en Laurent Blanc, die hiermee zijn tweede magazineproject realiseert. Intussen is "Ideat" - zijn eerste creatie - de onbetwiste marktleider geworden op het vlak van design.
Met zijn internationale content mikt " The Good Life" op moderne, actieve en trendgevoelige mannen en vrouwen, die zowel op de hoogte willen blijven van wat er zich afspeelt in de wereld en in het bijzonder in de mondiale economie als van de laatste trends in mode, design, kunst, enz.
Het magazine omvat minimaal 200 pagina's redactie en verschijnt op een oplage van 50.000 exemplaren. "The Good Life" wordt voor het grootste deel gedrukt op boekpapier en de modepagina's verschijnen op glanzend papier.
Het eerste nummer in het Nederlands verschijnt op 13 maart 2012.
Met de twee lifestylemagazines magazines "The Good Life" (4 X per jaar) en "Gentleman & Ladies" (6 X per jaar) brengt Roularta elke maand topklasse in het segment van de luxemagazines.