Piper Jaffray ziet kansen voor Groupon

Piper Jaffray gelooft dat Groupon hard op weg is om zich toe te spitsen op de producten en regio’s waar het succesvol kan zijn, terwijl het veel marketinggeld pompt om de groei in Noord-Amerika aan te wakkeren. Volgens de Amerikaanse zakenbank houden analisten daarnaast niet rekening met de aanwas van nieuwe klanten.

Op 18 juli heeft Piper Jaffray zijn advies voor Groupon verhoogd naar ‘overweight’ met daarbij een koersdoel van 6 dollar. De positieve houding van de Amerikaanse zakenbank is vooral gestoeld op de verwachting dat andere analisten geen rekening houden met nieuwe klanten.

Piper Jaffray denkt dat het nieuwe management van Groupon gefocust is op het maximaliseren van kansen die zich voordoen op het gebied van nieuwe deals. Volgens de analisten zal het bedrijf in 2016 150-200 miljoen dollar meer uitgeven aan marketing ten opzichte van 2015 en dit vooral investeren in de Verenigde Staten. Dit moet voor dit jaar resulteren in 3,4-4,5 miljoen nieuwe gebruikers en nog eens datzelfde aantal in 2017. Deze groei moet de brutowinst in Noord-Amerika laten toenemen met 215 tot 280 miljoen dollar, aldus Piper Jaffray.

Daarnaast verwacht de Amerikaanse zakenbank dat Groupon dankzij rigoureuze financiële en operationele standaarden zich zal ontwikkelen richting een bedrijf dat continu de kapitaalproductiviteit weet te verhogen, wat uiteindelijk aandeelhouderswaarde zal creëren.

Koerssprong Groupon

De adviesverhoging van Piper Jaffray heeft de koers van Groupon met 11% doen stijgen, de grootste stijging sinds 4 april. De koers van het aandeel staat ten opzichte van een jaar geleden 23,4% lager, maar ten opzichte van begin dit jaar 27,5% hoger.

Analist.nl Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
nieuws@analist.nl

Copyright analist.be B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. analist.be doesn't warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.