Lingerieproducent Van de Velde heeft het voorbije jaar een winst gerealiseerd van 2,5 miljoen euro. Dat betekende een daling met 92,2 procent tegenover het jaar voordien. De terugval moeten worden toegeschreven aan een afschrijving van 31,4 miljoen euro op de keten Intimacy, de Amerikaanse dochter van Van de Velde.
In de boeken van de lingerieproducent werden zowel de merknaam als de goodwill van de Amerikaanse keten helemaal op nul gezet. Met een nieuw managementteam bij Intimacy wordt gehoopt de situatie te kunnen omkeren.
De operationele winst van de groep nam met 19 procent toe tot 57,7 miljoen euro. De omzet steeg met 8,7 procent tot 198,4 miljoen euro. Op basis van de ontvangen voorbestellingen zegt Van de Velde dat de distributie-activiteiten tijdens de eerste helft van dit jaar opnieuw een groei zullen kennen. Anderzijds wordt opgemerkt dat de ontwikkelingen in de retaildivisie moeilijk kunnen worden voorspeld.
Bron: Express.be